Zamieszczone przez mamaj12
Coś nie tak z silnikiem, temperaturą i mocą. Pomocy
Zwiń
X
-
Coś nie tak z silnikiem, temperaturą i mocą. Pomocy
Witam Szanownych Kolegów,
Mam niemały problem ze swoją skodą 01, 2003, 1,6 benz, 102KM, 237tyś. km.
Ale od początku... Po przejechaniu 260km do rodzimej miejscowości, zagotował się płyn chłodniczy i spod maski poszedł biały dym. Podjechałem do pobliskiego mechanika, ten diagnoza: głowice.
Wykonał:
a) wymiana uszczelki głowicy,
b) szlifowanie głowicy,
c) docieranie zaworów,
d) wymienione gumki zaworowe,
e) wymieniona uszczelka kolektora ssącego i wydechowego,
f) na wałku rozrządu wymieniony uszczelniacz.
Od tego czasu:
1) silnik zaczął brać olej (1l na 500km, wcześniej przejechałem 13tyś wlewając też 1l[list=1])
2) z kratek wylotu powietrza wychodzi gorące powietrze (przy wyłączonym nawiewie i neutralnej temperaturze)
3) nastąpił spadek mocy silnika,
4) przez co szarpie samochodem już przy 2,5tyś obrotów,
5) pod maską są gorące węże (trzy grube)
6)na bagnecie zauważyłem bardzo drobną bąbelki pianu z oleju.
7) przy zapalaniu kopci z rury na błękitno
Aha, i teraz zauważyłem, że nie kręcą się wiatraki na chłodnicy. Termostat pokazuje max. 90st. C
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć co się stało? Ew. co mechanik zrobił źle?
-
-
Zamieszczone przez kabanosZamieszczone przez WojanA co jest nie tak i co należałby zrobić?
Zastanawiam się teraz czy oddać auto do tego mechanika, który jest sprawcą obecnego stanu czy szukać jakiegoś lepszego?
Komentarz
-
-
Wojan, może mieć, ale co to za mechanik, co bierze się za głowicę, a o zaworach zapomina? Co to za mechanik, który bierze się za robotę, bez rozpoznania usterki. Póki czas zmień mechanika, bo z tego co piszesz to jeszcze zawory, pierścienie tłokowe, a później skończy się wymianą silnika, "bo to nie to".
Komentarz
-
-
To w takim razie powinien był zrobić od razu zawory? Pytam, bo nie chcę zostawić tego tak sobie, bo koszty małe nie są (wcześniej 900zł, a teraz zapewne będą następne). Czy mogę jakoś wyegzekwować na mechaniku fakt, że przed oddaniem auta, silnik brał 1l oleju na 12tyś. km, a teraz bierze 1l na 500km?
Proszę o radę i pomoc.
Komentarz
-
-
Byłem dzisiaj na diagnostyce. Mechanik podpiął auto pod komputer i stwierdził, że to pierścienie tłokowe i trzeba je wymienić.
Zamieszczone przez richi9sprwdź sprężanie to bardzo dużo powie o kondycji silnika...
Komentarz
-
-
A pewności, że kupiłem silnik sprawniejszy/lepszy niż mój stary nie będę miał żadnej. Czy to nie okaże się wyrzuceniem kasy w błoto?
Rozmawiałem z mechanikiem, który robił głowicę. Ten twierdzi, że cylindry są jeszcze bardzo dobre a silnik ma jeszcze długie życie przed sobą. Ale czy na pewno?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojanZamieszczone przez kabanosW sumie to masz już zrobioną głowicę, więc można brnąć dalej :wink:
Auto ma 10 lat, 237 tyś. km, nigdy nie było bite, a mechanik pierwszy raz otwierał silnik.
Komentarz
-
Komentarz